lørdag 21. juli 2007

flytting til kreft avd 12.juni 2006

-blodprøver ble tatt som vanlig.

våknet veldig tidlig, tenkte jeg måtte få dagen med meg å være sammen med vilde før de hentet meg opp på hematologisk avd.

pakket sakerne så alt skulle være klart.

gikk bortover til vilde, hun lå uten c-pap og lue og øynene var store og mørke.

ble bare stående å beundre henne. det var så godt å se henne sånn. at hun kommer seg så utrolig bra.


fikk henne ut på brystet, lå den i ca 3 t. var så godt å ha henne ute uten slanger på.


gikk tilbake på barsel avd og fikk meg litt middag.

hadde temmelig mange sommer fugler i magen.


venten og ventet


så...................... ble jeg hentet opp.

ble uvell og redd, men fikk snakke med legen som skulle ha meg de første dagene å han var veldig grei.

fikk eget rom og en del info om hva som skulle skje fremover.


den beskjeden jeg fikk da var at jeg skulle få cellegift 24 t i 7 dager så en gang pr dag i 3 uker.


husker jeg tenkte at dette blir vell et helvete.=( (å det ble det)

ble hentet for å få satt inn CVK (som visst på bilde)
det ble ikke noe særlig god opplevelse.
thomas fikk være med inn å holde meg i hånden.
rommet var lite, lyst, med sterke lys.
sengen ble tippet bakover liskom, sånn at jeg lå med hode ned.
fikk venflon i hånden og masse bedøvelse. resten av prosessen kan dere bare forestille dere.
måtte ha denne for å få tillført cellegift, de ville sette igang så fort som mulig.
etter det var satt inn var jeg veldig øm i armen, fikk problemer med å bevege meg å ble da veldig deprimert.
dagen fortsatte med skriking. var bare så utrolig lei allerede, å behandlingen hadde ikke engang starte.
thomas fikk ligge på rommet den natten. heldigvis.

Ingen kommentarer: