lørdag 21. juli 2007

8 JUNI VILDE BLE FØDT

VI HAR FÅTT VERDENS BESTE GAVE



denne dagen våknet jeg kl 05, hadde rier å måtte opp å bevege meg.
det ble tatt blodprøver å satt inn ny venflon i venstre hånd.
ringte til mamma for å gi beskjed at det var ting på gang, skulle ha henne med på fødselen.

hadde ganske sterke rier frem til kl 13, gikk mye på gangen på fødeavd med prekestol og thomas fulgte etter.
sengen på soverommet ble tatt ut så det kunn sto en seng igjen.
etter kl 13 avtok riene en god del.
da ble det satt inn ny venflon i høyre hånd også.
der fikk jeg drypp som skulle sette igang fødselen.
i den andre fikk jeg 2 poser blodplater for å forhindre at det skulle oppstå blødning.

her ligger jeg med venflon i begge hender og drypp og blodplater. thomas sitter i god stolen og margit ved sengen.

dryppet ble satt på 13.30 å riene økte da kraftig.
ble ganske ondt etter hvert så jeg ba om lystgass.
riene forsatte å øke og ble temmelig uuuutholdelige.

ca 14.40 fikk jeg pressrier, jeg husker da at jeg hev fra meg lystgass masken å ropte at jeg måtte presse (de hadde sagt det var veldig viktig at jeg ga beskjed med en gang jeg flølte det)

rundt 14.45 var vilde ute.

det var helt stille på rommet, selv om det var stappfullt av folk.

jeg måtte spørre om hun levde siden ingen sa noe å det ikke var lyd i ungen.

hun levde kunne de fortelle meg, men fikk ikke se henne da hun ble tatt rett inn i kuvøsen og over på nyfødt intensiv.

vilde født i uke 29+5

1740 g tung

41 cm lang

29 cm hodeomkrets




på nyfødt avd ble det tatt blodprøver, ultralyd og røntgen av henne for å se at alt sto bra til å det gjorde det.

hun fikk sonde i nesen, c-pap fo å hjelpe å puste og masse ledninger på kroppen som målte hjerte og puls osv.



etter atdryppet jeg hadde i hånden var ferdig, ble jeg trillet inn på avd der hun lå.



der lå hun, verdens sjønneste lille jente, brun og fin i huden å svart hår som stakk frem fra luen.



fantastisk syn som røren en til tårer.




var sliten etter dagen så jeg å thomas trakk oss tilbake, fikk oss noe å spise og nytt rom på barsel avd. tok oss en blund før vi gikk bortover på kuvøse avd igjen.






Ingen kommentarer: